پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ حتی قبل از آنکه پودر پروتئین پنیر و کازئین در دهه ۹۰ میلادی رواج پیدا کند به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می‌شد. 

پودر سفیده تخم مرغ حتی قبل از آنکه پودر پروتئین پنیر و کازئین در دهه ۹۰ میلادی رواج پیدا کند به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می‌شد. پودر سفیده تخم مرغ یکی از عناصر کلیدی در رژیم غذایی بدنسازان و تمام افرادی است که به سلامت ماهیچه‌های خود اهمیت می‌دهند.

پروتئین‌های موجود در سفیده تخم مرغ شامل آلبومین ها، موکوپروتئین‌ها و گلوبولین‌ها می‌باشند. علاوه بر این سفیده تخم مرغ فاقد هر گونه چربی  می‌باشد.

 

بنابراین پودر سفیده تخم مرغ یک بسته‌بندی کامل از انواع مواد مغذی است. در واقع، سفیده تخم مرغ می‌تواند حاوی ۴۰ نوع مختلف از پروتئین‌ها از جمله اوالبومین و اوتوترسفررین نیز باشد.

خواص پودر سفیده تخم مرغ:

اوالبومین تقریبا ۵۵ درصد و اوتوترسفررین حدود ۱۰ درصد از پروتئین‌های سفیده را تشکیل می‌دهند. اوتوترسفررین یک پروتئین تشکیل دهنده آهن در بدن است که خواص ضد میکروبی نیز دارد. علاوه بر پروتئین، سفیده تخم مرغ شامل اسید آمینه (آمینو اسید) مختلف نیز می‌باشد، اسید‌هایی مانند لوسین، ایزولیزین و والین که برای سنتز پروتئین عضلانی حیاتی هستند و منجر به رشد عضلات می‌شوند. پودر سفیده تخم مرغ جهت استفاده ورزشکاران و افراد دارای رژیم غذایی قابل استفاده و مفید بوده و همچنین یکی از عوامل اصلی رشد و تقویت عضلات می باشد.

همچنین پودر سفیده تخم مرغ یک ماده غذایی ارزشمند که با دارا بودن درصد بالای پروتئین، فاقد چربی است. این ماده شامل بیش از ۶۰ درصد پروتئین با کم‌تر از ۱ گرم چربی در هر وعده است.

همانطور که می‌دانید تهیه و استفاده از مکمل‌های دست ساز و قابل دسترس در بین ورزشکاران و افراد دارای رژیم غذایی خاص بسیار پرطرفدار و رایج شده است که این موضوع ارتباط مستقیمی با نبود اطمینان کافی به منظور استفاده از مکمل‌های آماده و مقرون به صرفه بودن مکمل‌های دست ساز دارد، لذا تهیه مکمل دست ساز و خانگی بسیار ارزان تر از مکمل‌های آماده می‌باشد.

پودر سفیده تخم‌ مرغ باعث ایجاد یک منبع پروتئین ایده‌آل برای کسانی که به لاکتوز حساس هستند می‌شود. پودر سفیده تخم‌مرغ را می‌توان با دیگر منابع پروتئینی مانند پودر آب پنیر و پروتئین شیر مخلوط کرد و یک ترکیب پروتئین چند منبعی را ایجاد نمود.

.